Tuesday 7 April 2015

THE JOURNEY OF SOUL SISTERS

by

Finally,they're coming to seremban to see me and to rock our weekend.Since sem 3 lagi,kita orang akan jumpa every time bila masuk new sem.Walaupun jauh,tapi disebabkan nak sangat jumpa diorang,no hal lah der.Lagipun jarak UM-UPM-UITM dalam sejam jugaklah kalau naik kereta.Tapi,kalau naik ktm memang jenuhlah.

Diorang sampai petang jumaat.jenuh jugaklah aku tunggu diorang.Rupanya diorang ikut jalan kampung ~~.Err,aku pun heran jugak,ada highway nak ikut kampung.Dah dekat maghrib barulah diorang sampai.Yeay!!!Lepas tu,solat maghrib sat then dinner kat luar dekat restoran pilihan sai.Restorang ni aku bagi 5 bintang sebab fish and chip dia sedap bangat,


Biasalah perempuan,sementara tunggu makan,tak selfie memang tak sah.Then,bukak balik kisah lama,omg!!Rindu sihh.Tapi yang bestnya,sebab diorang bermalam dekat kolej aku.So,malam tu sambil tengok movie,buat pulak pillow talk.Sudahnya sampai ke tengah malam baru boleh tidor.

Konon,pukul 6 nak gerak dari sini.Nak tengok sunrise katanya.Lastnya,sunrise dalam mimpi.Pukul 7 lebih kami gerak dari sini.Perjalanan dalam 40 minit tolaklah sesat before nak sampai ke sana.Sampai je kat sana,,OMG!!!!Cantiknya tempat ni.Then baru aku ingat dulu masa aku kecik aku pernah sampai kat sini.Wakaka.Tapi,waktu kecik lain sebab pergi dengan family.

Nak ikutkan dalam 8 lebih sampai sana dah kira lewatlah,rupanya just ada a fer family je kat situ.Nantaklah.dan....kami pun memulakan aktiviti kami bermandi manda.Best weh,sebab dapat gather dengan kawan kau + release tension sebab stress dengan assignments yang makin banyak tu.Dapat lari sekejap ni pun aku dah bersyukur sangat.

Antara aktiviti yang ada kat sini adalah aktiviti kayak.Satu jam dia caj RM 20.Banana boat pun ada,tapi aku tak tahu pulak harga dia berapa.Pelampung kalau sewa RM 5.Nasib baik kami sampai awal,sebab apa,dlaam pukul 10 macam tu,air dah start surut,memang tak ada feel lah nak mandi+ramai orang+dah panas.

The best moment of courselah bila time nak amik gambar berapa kali take entah sebab nak dapatkan pose lompat yang cantik.Best memang best,tapi effect dia lepas tu aku rasa sakit pinggang+kaki.Padan muka,nak sangat kan ~~





Sebab aku rasa macam kejap sangat jer spend time dengan diorang,end up kami pun tengoklah fast & furious 7 dekat palm mall.Memang berbaloi.........



After habis citer tu,kami singgah makan sat dekat D'pintu sebelum diorang hantar aku balik ke kolej dan diorang pun menuju ke destinasi memasing.

Bagi aku,ni kira macam hadiah before aku graduate juga.Yelah,tak tahu bila lagi nak jumpa diorang lepas ni.Mungkin lepas ni aku pun ke mana-mana entah.So,rasa puas+ happy sangat dapat spend time dengan diorang.

Tapi,tipulah tak sedih bila lepaskan diorang balik.Susah nak jumpa kawan macam diorang ni.Pikir logik,since asrama hinggalah ke kelas aku akan jumpa muka diorang ni.Waktu makan pun sama.Cuma waktu tidur jelah aku tak akan jumpa sebab bilik lelain.Kalau aku tak masuk sabda dulu,aku tak rasa aku akan jumpa kawan yang amasing macam ni.



Banyak-banyak gambar,aku paling suka yang ni.Tapi,aku rasa muka aku nampak macam sedih sangat je.Ke letih. ~~

Apapun,thanks a lot geng sebab trip ni berjalan jugak akhirnya even dari awal sem rancang tapi ada je ada halnya.Next time,InsyaAllah kitta akan gather lagi dengan adanya kawan sekelas yang lain,eceh.Tipulah tak rindu dekat diorang,Tapi,most of them sekarang kat overseas,So,macam lama lagi je sebab kena tunggu diorang balik sini.






No comments: