Wednesday 11 June 2014

PERKHEMAHAN DI JERAM SRI PILAH SESI 1





Teruja,excited but at the same time nervous.Basically,ni kem kedua yang aku join.Yang first dengan kompeni H yang aku kira aku still tak boleh move on lagi dengan kem tu sebab ianya sangat awesome.Maka,pada 16/5/2014 kami pun bertolaklah ke kem jeram sri pilah.

16.5.2014 *1st day

Kami berkumpul di perkarangan medan persukuan dalam pukul 2.30pm.Tepat pukul 3pm ,bas mula bergerak meninggalkan perkarangan UiTM tercinta.Memandangkan barang-barang kem semuanya perlu dipinjam di Kuala Pilah,maka 2 bas yang pada mulanya gerak sekali terpisah di tengah jalan.Bas yang aku naiki bersama el dan juga faisal bergerak terus menuju ke kem.Maka,dalam pukul 5pm gitu,kami pun tiba di sana.Memandangkan hanya ada satu bas je yang baru sampai,maka para pelatih yang sampai awal tu,kami dah mulakan aktiviti music chair sementara menunggu bas yang lagi satu sampai.Aktiviti sebelah malam ,macam biasalah, nite walk.To be the truth,aku ni memanglah penakut nak masuk hutan bagai.Nak-nak pulak kena jaga dekat dengan pondok durian yang usang.Sekali pandang memang scary bak hang.Nasib lah jaga dengan Mel dan juga encik Sadiq.Tapi,tulah lama gila nite walk ni.Start dari pukul 12.30am-5am.Memang the best lah aku rasa.Ngantok tak payah cakap.Dari ada perasaan takut,terus rasa bengang+annoyed sebab lama sangat kena jaga checkpoint.

17.5.2014 *second day

Pagi yang indah beserta kicauan burung-burung.Aktiviti pagi ini dimulakan dengan aktiviti jungle tracking.Tapi,kali ni hanya el,ariff and faez je yang gagah nak ikut para pelatih.Kami ingat mula-mula nak ikut,tapi memandangkan kena prepare untuk aktiviti petang pula,maka hasrat untuk naik ke hutan terpaksa dikuburkan.Tapi,tulah,start pagi tulah,kami sediakan air ubat gegat sampai fawaz pun lalok kena air ubat gegat tu~~...and that moment our friendship telah maju setapak lagi.

Tak boleh blah waktu tengah hari,sedang si ita sibuk membalut hadiah sambil dikerumuni oleh aku,izz,fawaz and faisal,tetiba si fawaz tertidur pula dekat gazebo tu hah.Yelah,satu malam tak tidur mestilah letih+penat+ngantok ye tak?Si ita ni pula,dah nampak si fawaz terlena,dirakamnya video.Tak semena-menanya,si fawaz tetiba bangun sambil mengenggam tangan dan berkata"AKHIRNYA!" Memang kami pun macam...."dah kenapa dia ni?ngingau ke apa?"Hah,dari situlah dia asyik kena bahan je dengan kami sampai habis kem.Dan tanpa disedari,that moment our friendship once again semakin bonding gituh.Aktiviti petang pulak,kami main flag race.Tugasannya senang je.Kena cari flag yang ada nama komander then kena dapatkan tandatangan dia.Macam critical thinking gitu.
Tapi,tak semudah tu nak cari.Banyak flag yang fake kami letak.Memandangkan kawasan tu kecik,maka bertindan-tindanlah aku,fawaz and izz letak.Fawaz selit kat batu belah sini,aku pergi bahagian hujung.Yang si izz selit pulak sebelah batu antara aku and fawaz.Hmmm.....So far,not bad,budak-budak tu awesome.Waktu tengah main tu,ita berpakat suruh kami sorokkan satu je ahli kumpulan bebudak ni hah.Kononnya,awesome kot buat macam tu ~~...Sebelah malam ,aktiviti perkampungan asli.Hah,part ni tak boleh blah.Punya penatlah ubat gegat tu fawaz and faisal dok kerjakan untuk aktiviti mlm tu,last-last guna air biasa juga.Aku pun tara paham.Malam tu aku,izz and el tertido agak awal.Dalam pukul 3 jugaklah.Ngantok ooi nak sentri.

18.5.2014 *3rd day

Explorace adalah aktiviti pagi ni.What I can say is:"They are just too awesome and they seems to enjoy it.Yang paling penting sporting wooo". Cayalah depe ni.Overall,semuanya berjalan dengan lancar.Bas tiba dalam pukul 3 lebih macam tu.Dlam pukul 5 barulah sampai.For the first time in my life aku kena duduk dekat tangga sebab seat dah penuh.Well,another great memory huh..


Tema kali ni,"Akhirnya,sahabat!"
Why?
Sebab melalui kem nilah baru kami kenal perangai each other.wakaka.

Awesome moment with awesome comrades.


No comments: