Tuesday 3 March 2015

SEMESTER 4-IJAZAH SARJANA MUDA SAINS PENTADBIRAN DAN PENGAJIAN POLISI UiTM

by



1 .CSC208- MANAGEMENT INFORMATION SYSTEM (3) 

Sejujurnya,bukan aku sajalah yang blur ngadap subjek ni,tapi most of my friend pun sama.Sebabnya,ko belajar pasal benda yang aku sendiri pun tak faham-faham.Selalunya bila dah stress sangat dengan subjek ni aku akan cakap,aku ni budak polisi,bukan budak komputer nak amik subjek ni.Tapi,apa boleh buat ,nak tak nak kena amik juga subjek ni.Yang rumitnya sebab subjek ni bukan ajar kita pasal hardware or software macam yang before ni, tapi ko kena paham macam mana system ni terhasil and then connected sana sini.

2. BEL422- REPORT WRITING (2)


Bel 422 ni pulak,macam proposal for research.Assignment dia sebijik macam research.Maksudnya,ko kena cari tajuk yang kau nak kaji,kumpul bahan,buat questionnaire and then distribute pada respondent.Then,korang akan kena buat analysis pula sebelum dibentangkan di hadapan kelas.Yang bestnya subjek ni tak de paper final.

3. ADS654 POLICY ANALYSIS (4)

Subjek 4 credit hour.Bagi aku,subjek ni best sebab ko akan belajar pasal polisi yang ada di negara kita ni.Assignment yang besar untuk subjek ni adalah ko kena buat forum.Biasanya satu group ada 4 orang.Tajuk pula,bebas asalkan berkaitan dengan polisi di negara ini.Contoh,macam GST,National Blueprint and etc.

My groupmmates for policy forum










4. ADS452- ETHICS IN ADMINISTRATION (4)


It's all about ethics.Theory ethics la paling banyak yang ko kena faham dan hafal.Subjek ni boleh dikatakan oklah...sebab ethics ni relate dengan kehidupan kita.So,kalau dalam exam,bagi example pun mengenai persekitaran kita juga.

5.ADM501- ORGANIZATIONAL BEHAVIOR (3)

Ingat lagi tak subjek sem 2 which is management principles tu. Hahh,lebih kurang kesinambungan dari subjek tulah.Teori dan anak-anaknya memang banyak.It's fun to learn,tapi bila dah banyak sangat chapter,aku pun confius.Lol.So far,subject ni ok je.

6. THIRD LANGUAGE II (2)

Third language macam biasalah.Level 2,means makin uplah pembelajarannya daripada level 1.

7. SENARAI ELEKTIF 2

 a)ADS557  -INNOVATION MANAGEMENT 3
 b)ADS560  -SOUTHEAST ASIAN AFFAIRS
c) ADS505  -LOCAL GOVERNMENT

If I'm not mistaken,hanya ada 3 pilihan sahaja yang korang boleh pilih.Macam aku hari tu,aku pilih Local Government sebab ko akan lebih tahu dan dapat belajar banyak pasal local government yang ada dekat Malaysia ni.Kalau yang lagi dua tu,ak pun tak familia sangat.Cuma,kalau IM,korang kena rekacipta satu produk dan buat presentation di hall.





4 comments:

Unknown said...

Assalam,Kak klu ambil asasi undang2 LPs tu smbg degree sains pentadbiran Dan pengajian polisi ni kita jadi pljr penerapan atau smbung balik sem 1?

Munirah Kadir said...

wasalam,kita akan start masuk sem 1

Munirah Kadir said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Assalamualaikum, akak ingat lagi tak how your first day masuk degree in this course? Kena buat apa2 ke?