Monday 6 April 2015

KEM AYER KEROH

by

Finally,after almost 1 semester tak pergi kem,akhirnya dapat juga aku peluang pergi kem dekat ayer keroh ni.Kem ni tak lama pun,macam biasalah 3 hari 2 malam.


Macam biasalah,before pergi pelatih-pelatih ni kena berkumpul dulu.


Aktiviti pertama kami kat sana malam tu adalah mini survival.Pelatih-pelatih dulu diberi bahan-bahan macam kentang,telur,nasi and then how diorang masak



Ni aktiviti dengan master.Tengok jelah master buat macam mana,then dia ajar kami how to survive in the woods.And then,tadaa......ada nasi lemak,telur rebus and kentang(yang hitam tu kentang tau bukan batu)


Just four of us jelah yang ada for kormander degree ni,

Ni tempat memula masuk tu,seres cantik tempat ni

Tapi,aku kagum dengan tempat ni,sebab cantikkkk sangat!!!Meaning,tempat ni memang meriah sebab ramai yang datang camping dekat sini.Either dioran nak sewa rumah macam pondok tu or bawa khemah sendiri.


Kalau x nak bawa khemas pun tak pe,kat sini memang dia sediakan pondok kecik comey macam ni untuk stay.

Hari kedua pula,aktiviti full.Main kayak + abseiling.Abseiling ni best,memang best sangat.


Sebelum ni aku tak pernah main kayak,jadi rasa excitelah nak main.Tapi,dapat main kejap je waktu ni.Jadilah.Kang lelema mahu terbakar dengan matahari tu.Dahlah tengah hari + panaih!



Abseiling.Aku cakaplah,benda ni memang best and nampak senang je.Ada yang lompat 3x dah sampai.Tapi,amatur macam aku ni memang aku rasa lama sangat nak sampai bawah.Oklah,once in a life.Lepas ni kalau bagi free pun aku tak nak dah main.Nak tahu ko ni berani ke tak,you should try it.Sampai satu tahap bila aku kena panjat tangga before naik ni,aku cakap kat diri,"pe bendala kau tengah buat ni".Dahlah tinggi+angin bertiup kencang,kau rasa kalau kau jadi aku?


No comments: